Административна структура:
Звено:
Област:
Община:
Населено място:
Длъжност:
Професионално направление:
Длъжностно ниво:
Тип мобилност:
Мин. образователна степен:
Мин. професионален опит:
Ранг:
Мин. размер на осн. заплата:
Брой места:
Специфични изисквания за длъжността, които са предвидени в специални нормативни актове:
1. Да са български граждани и да нямат друго гражданство освен на държава - членка на Европейския съюз, съгласно чл. 27, ал. 2, т. 1 във връзка с ал. 1, т. 1 от Закона за дипломатическата служба;
2. Да притежават завършено висше образование с образователно-квалификационна степен „магистър“, съгласно чл. 27, ал. 2, т. 1, във връзка с ал. 1, т. 2 от Закона за дипломатическата служба в професионална област – икономическа, техническа, социална и др.;
3. Владеене на най-малко един чужд език, съгласно чл. 27, ал. 2, т. 2 от Закона за дипломатическата служба;
4. Да притежават компютърна грамотност съгласно чл. 27, ал. 2, т.1 във вр. с ал.1, т.4 от Закона за дипломатическата служба;
5. Да не страдат от хронично психическо заболяване съгласно чл. 27, ал. 2, т. 1 във връзка с ал. 1, т. 5 от Закона за дипломатическата служба;
6. Да притежават минимален професионален опит – 3 години или минимален ранг за държавен служител – III младши;
7. Срокът за изпитване на служителя да е изтекъл, служителят да не е назначен по заместване, освен в случаите по чл. 15, ал. 3 от ЗДСл (има годишна оценка от последното оценяване, според която изпълнението на длъжността напълно отговаря на изискванията или ги надвишава), както и служителят да не заема длъжност при непълно работно време;
8. Да отговарят на другите изисквания за заемане на държавна служба по чл. 7, ал. 1 и 2 от Закона за държавния служител, съгласно чл. 27, ал. 2, т. 1 във връзка с ал. 1, т. 6 от Закона за дипломатическата служба;
9. Да притежава разрешение за достъп до съответното ниво на национална класифицирана информация, съгласно вътрешните заповеди на министъра.
Допълнителни изисквания (не служат за отстраняване на кандидати):
Начин за провеждане на подбора:
Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика
Изготвя документации за възлагане на обществени поръчки по ЗОП. Създава поръчки в ЦАЙС ЕОП и качва необходимите документи в електронната платформа.
Изготвя договори по ЗОП и допълнителни споразумения за изменения на договори по ЗОП.
Изготвя анализи, доклади, отчети с обработка на документи във връзка с дейността на дирекцията. Въвежда бази данни в регистрите, пряко свързани с дейността на дирекцията.
В рамките на компетентността си следи за качественота и срочно изпълнение на служебните си задължения, за законосъобразното и навременно изготвяне на всички документи.
Във връзка с индивидуална заповед на министъра на външните работи, за регламентиране на задълженията по изпълнение на „Вътрешните правила за реда за управление на цикъла на обществените поръчки и профила на купувача в МВнР, възлагани с национален произход и европейско финансиране“, като отговорно длъжностно лице определено от директора на дирекцията/началника на отдела ППиУМПП, изпълнява функциите по планиране, подготовка и провеждане на обществени поръчки, чрез осигуряване на ясна проследимост и хронологична последователност при изпълнение на задачите и оформянето на досиетата на обществените поръчки.
Отговаря за осъществяването на политиката на министерството за участие в програми и проекти, финансирани със средства на ЕС, международни финансови институции и други донори.
Участва в дейностите по разработването и изпълнението на проекти по програми, финансирани със средства на ЕС. Осъществява оперативен контрол върху процесите по планиране, изпълнение и мониторинг на процедурите и на решенията по проектите и програмите. Осъществява контрол и по решенията за поемане на финансовите задължения или извършване на разходи.
Подава информация в информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България – ИСУН за проектите, по които МВнР е бенефициент.
В хода на своята дейност, осъществява комуникации с други сруктурни звена в МВнР.
Дава актуална информация за хода на провеждане на обществените поръчки в МВнР и за проектите, по които е МВнР е бенефициер.
Води регистър на сключените договори по обществени поръчки, поддържа архив и съставя досиета на проведени обществени поръчки.
Опазва в тайна служебната информация.
В работата си се ръководи от мерките за прозрачност в управлението, които се прилагат като стандарти в дейността на МВнР.
Самостоятелно или в екип изпълнява възложени задачи от началника на отдела и директора на дирекцията в обсега на неговите компетенции.
В обхвата на своята компетентност, изпълнява допълнителни задължения във връзка с участие в екип/и за управление на проекти, съфинансирани със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове и проекти, и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори, по които МВнР е бенефициент или изпълнител.
Място и срок за подаване на документи
Област:
Община:
Населено място:
Адрес:
Административно звено:
Дата на публикуване:
Срок за подаване на документи:
Електронна поща за подаване на документи:
Изисквани документи:
1. Писмено заявление за преминаване на държавна служба в Министерството на външните работи;
2. Декларация от кандидата, че е български гражданин и няма друго гражданство освен на държава-членка на Европейския съюз, както и за обстоятелствата, че е пълнолетен, не е поставен под запрещение, не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
3. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен и допълнителна квалификация, които се изискват за длъжността;
4. Копия от документи, удостоверяващи владеенето на чужди езици, съгласно чл. 27, ал. 2, т. 2 от Закона за дипломатическата служба (степента „владеене” се доказва в съответствие с Наредба № 1 от 14.10.2013 г. за кариерното развитие на дипломатическите служители и ротацията на служителите в дипломатическата служба, изд. от Министъра на външните работи (обн. ДВ, бр. 92 от 22.10.2013 г.; изм. доп., ДВ, бр. 96 от 12.11.2024 г. );
5. Декларация за притежаване на компютърна грамотност;
6. Оригинал и копие на удостоверение, издадено вследствие на извършен преглед в специализирано психиатрично заведение, че кандидатът не страда от хронично психическо заболяване (оригиналът на удостоверението ще бъде върнат на кандидата след сверяване на верността на съдържанието с копието на документа); удостоверението следва да бъде издадено не по-късно от 6 (шест) месеца преди датата на подаване на заявлението;
7. Копие от служебна книжка, удостоверяваща налично служебно правоотношение, както и придобит ранг държавен служител и професионален опит;
8. Копия на документи удостоверяващи професионален опит /трудова книжка, длъжностнa/и характеристика/и/;
9. Други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността.
Служителите, желаещи да преминат на държавна служба в Министерство на външните работи, следва да подадат документи на e-mail адрес – Veneta.Kokalova@mfa.bg или на място - гр. София, ул. Александър Жендов № 2, ет. 3, МВнР, в срок от 10 календарни дни, след датата на обявяване в „Портал за работа в държавната администрация”.
Лице за контакт
Имена:
Телефон:
Ел. поща: