Административна структура:
Звено:
Област:
Община:
Населено място:
Длъжност:
Професионално направление:
Длъжностно ниво:
Тип мобилност:
Мин. образователна степен:
Мин. професионален опит:
Ранг:
Мин. размер на осн. заплата:
Брой места:
Специфични изисквания за длъжността, които са предвидени в специални нормативни актове:
Допълнителни изисквания (не служат за отстраняване на кандидати):
Начин за провеждане на подбора:
Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика
ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ в сектор „Миграция и убежище“ към отдел ,,Европейски политики и инициативи“:
- Познава работата на Европейския съюз, структурата и функционирането на европейските институции;
- Познава дейността и функционирането на работните органи към ЕС;
- Познава основните нормативни актове в Република България и тези, регламентиращи дейността на МВР;
- Познава, следи и анализира европейските политики и приоритети на Председателството на ЕС в областите: миграция и убежище;
- Следи разпределените му досиета и своевременно прави предложения за съответни организационни мерки;
- Следи и анализира, както и изготвя становища, справки и информации във връзка с работата, инициативите и досиетата, които се разглеждат от Европейския съвет, Съвета „Правосъдие и вътрешни работи”, Европейската комисия, Европейския парламент, комитетите, Агенциите на ЕС и работните органи на Съвета и ЕК в областите: миграция и убежище;
- Изготвя и актуализира рамкови позиции по досиета, които се разглеждат от Европейския съвет, Съвета и неговите подготвителни органи, на указания, позиции и на всякакви материали за заседанията на работните групи/експертните групи и комитети към Съвета и ЕК и за заседанията на КОРЕПЕР в областите: миграция и убежище, и по-специално Стратегическия комитет по имиграция, граници и убежище (SCIFA), РГ „Убежище“ и РГ „Интеграция, миграция и експулсиране“;
- Оказва експертно съдействие в подготовката на Съвета ПВР, в това число изготвя позиции за заседанията на Съвета, базирани на рамковите позиции по съответното досие и на справки и информации по въпроси от дневния ред, които са без обсъждане, в областите: управление на шенгенското пространство и граници;
- Участва, координира и подпомага участието на представители на МВР в работата на работните органи на ЕС в областите: миграция и убежище;
- Изготвя предложения до ръководството за приемане на организационни или технически мерки на национално ниво, необходими за изпълнение и прилагане на актовете на ЕС, участва и оказва експертно съдействие в тяхното осъществяване;
- Участва в дейността на междуведомствени и вътрешноведомствени работни и експертни групи по въпроси свързани с миграцията и убежището;
- Подготвя срещите на ръководството на МВР и други представители на правителството, на които се обсъждат въпроси в областите: миграция и убежище;
- Участва в работата в РГ 23 „Сътрудничество в областта на вътрешните работи”;
- Извършва писмен и устен превод за нуждите на ръководството на МВР, както и на документи и материали свързани с дейността на сектора от и на английски и други езици, с които работи.
Място и срок за подаване на документи
Област:
Община:
Населено място:
Адрес:
Административно звено:
Дата на публикуване:
Срок за подаване на документи:
Електронна поща за подаване на документи:
Изисквани документи:
1. Заявление до министъра на вътрешните работи в свободен текст за заемане на свободната длъжност при условията на чл. 81а от ЗДСл, като задължително се посочват телефонен номер и e-mail адрес за кореспонденция;
2. Автобиография;
3. Копие на документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация, правоспособност; за лицата, завършили виеше образование след 1 януари 2012 г. в български висши училища в заявлението се посочва номер, дата и издател на дипломата; в случай, че документите за степен на образование или професионална квалификация са издадени от други държави, копия от същите могат да се представят само ако е преминала процедура за признаване на образованието от министъра на образованието и науката, чрез Националния център за информация и документация;
4. Копия на документи, удостоверяващи наличието и продължителността на професионалния опит (трудов, служебен или осигурителен стаж);
5. Копия на служебна книжка и заповед, удостоверяващи: налично служебно правоотношение; придобит ранг от служителя; изтекъл едногодишен срок за изпитване; заемане на длъжност при пълно работно време;
6. Копие на формуляр за годишна оценка от последното оценяване (в случай, че кандидатът е назначен по чл. 15, ал. 3 от ЗДСл (по заместване), следва да представи и копие на формуляр за годишна оценка от последното оценяване в същата администрация);
7. Копия на други документи, по преценка на кандидатите, удостоверяващи допълнителна квалификация и умения.
Място, електронна поща и срок за подаване на документите:
Документите следва да бъдат представени лично или чрез пълномощник в 10 (десет) дневен срок от обявяване на длъжността, в Портала за работа в държавната администрация (https://iobs.govemment.bg) на адрес: гр. София ул. „Шести септември“ № 29, всеки работен ден от 10:00 до 12:00 часа и от 14:00 до 16:00 часа.
Документите може да се подават и по електронен път на e-mail: konkursi-zdsl@mvr.bg.
Телефони за справки и допълнителна информация: 02/982 2877, 02/982 3472 и 02/982 36 86 – лице за контакт Десислава Дамянова.
Кореспонденцията с кандидата се осъществява чрез електронния адрес, посочен в заявлението за участие в подбора.
Кандидатите следва да имат предвид обстоятелствата посочени в чл. 7, ал. 2 от ЗДСл, както и задължението им да представят необходимите документи за проучване за издаване на разрешение за достъп до класифицирана информация съгласно ЗЗКИ и ППЗЗКИ.
Лице за контакт
Имена:
Телефон:
Ел. поща: